Czym jest reklama zewnętrzna? Jakiego typu ma zastosowanie, jakie są jej rodzaje i w którym miejscu najlepiej się sprawdza?

Reklama zewnętrzna lub reklama uliczna jest czasem definiowana po prostu „poza domem”. takiego typu reklama z zastosowaniem digital signage to także rodzaj tego rodzaju promocji, jednakże w tym przypadku używa się wizualną elektroniczną komunikację. Jaki jest jej cel ? To priorytetowo docieranie treści reklamy do konkretnych miejsc, w optymalnym momencie z treścią, która jest dopasowana do miejsca zamontowania wyświetlacza.

bilboardy w mieście

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Outdoor to po prostu reklama (zobacz zobacz więcej) eksponowana na zewnątrz. Jest zamieszczana na szczególnie do tego celu tworzonych nośnikach reklamy, czyli są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy ogłoszeniowe. Są także umieszczone na nośnikach, na przykład na przystankach autobusowych lub kioskach. Niestandardowe pomysły w tego typu reklamie to reklama ambientowa,przykładowo opakowywanie budynków czy reklama charakteryzująca się wielkim formatem, za pomocą form trójwymiarowych. Outdoor to działania reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to działania robione poprzez ogólnodostępne środki masowego przekazu. Przykłady: tutaj.

reklama zewnętrzna

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

W odróżnieniu od pozostałych mediów, takich jak czasopisma czy programy telewizyjne, outdoor ujawnia tylko treść reklamową. Najmodniejsze nośniki reklamy działającej na zewnątrz, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Billboard to niezwykle modna nazwa ogromnych tablic, które są przeznaczone do pokazywania plakatów reklamowych. Takie reklamy zazwyczaj możemy zobaczyć przy drodze poza miastami. Zazwyczaj widziane są oświetlone, ażeby zagwarantować właściwą widoczność plakatu nocą. Zazwyczaj używane wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard. Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat rozwieszony jest za szybą z tworzywa, jest również podświetlony. Montuje się go w wiatach przystankowych, na latarniach, może być także reklamą samą w sobie. Zobacz szczegóły: .

Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest bardzo łatwa w składaniu i prosta w transporcie. Lekki i ekonomiczny, stosowany na licznych zabawach w plenerze, ukazywany przez krótki okres. Reklama wielkoformatowa jest prosto na elewacjach budynków lub w czasie renowacji budynku na rusztowaniu. Wykonane z siatki winylówek, backlightu, który przepuszcza światło. Mogą być również wykonane z pełnego winylu.