Efektywność reklamy w autobusach oraz innych środkach komunikacji miejskie sukcesem wysokiej oglądalności.

Równocześnie ze wzrostem produkcji aut rosną też zatory na ulicach. By temu zaradzić spora część ludzi przesiada się ze swoich aut do autobusów oraz tramwajów. Taki stan spożytkowały spore agencje reklamowe umieszczając w tych środkach lokomocji małe telewizory lub banery reklamowe. Dzięki temu sporzy pasażerowie mogą choć przez kilka chwil spojrzeć na reklamy tam wyświetlane. Na początku każda agencja reklamowa nieufnie do tego przystępowała, jednak wg badań to bez porównania trafny przekaz do odbiorców. W porównaniu do monitorów reklamowych to w ostatnio wyjątkowo obrazowa postać przekazu.

autobus komunikacji publicznej

Autor: David Wilson
Źródło: http://www.flickr.com
Reklama w autobusie nie trwa długo, gdyż są to tylko kilkusekundowe spoty, jednak komfortem jest to,że są one bez dźwięku. Co oznacza, że nie zakłócają ciszy w autobusie. Spoty są tak spreparowane, żeby swoją akcją bardzo mocno przykuwały uwagę ewentualnych odbiorców. I właśnie o tę uwagę producentom spotów chodzi. Przestrzeń w autobusie a także innym środku transportu jest zamknięta co za tym idzie, mieszkańcy korzystający z komunikacji są całkowicie zmuszeni na patrzenie na spot. Jest to powodem wysokiej efektywności tej reklamy. Według badań, jakie przygotowane zostały na temat efektywności tej formy reklamy to jedna z najbardziej skutecznych reklam. Efektywność w sytuacji oglądalności jest niezmiernie wysoka jak i osiąga 80%, tymczasem w przypadku tak zwanej konwersji (tzn zebranych odbiorców do sumy potencjalnych odbiorców, którzy oglądali spot) utrzymuje się na szczeblu kilku procent. Bardziej szczegółowe informacje: reklama (zobacz folia do oklejania samochodu ceny) autobusy Prudnik.

Standardowo to ok czterech,pięciu procent. Nie zrażajmy się tak małą liczbą sukcesów, gdyż musimy pamiętać, iż taką reklamę odtwarza kilkanaście tysięcy osób. Co w ogólnym rozrachunku powinno przynieść w krótkim okresie większą ilość nowych nabywców. W sytuacji banerów reklamowych to efektywność jest znacznie niższa. Spowodowane jest to, iż ta forma nie namawia odbiorców do jej oglądania. Tymczasem człowiek ogólnie jest dociekliwy stąd większość z nas przeczyta takowy baner a niejedna reklama w autobusie do tego zachęca – .