Jak na targach budowlanych wyróżnić się na tle konkurentów i zdobyć stałych nabywców

Stały nabywca jest jak żyła złota. Żeby go jednak pozyskać należy wykazać się ponadprzeciętną życiową zaradnością oraz dość zasobnym portfelem, szczególnie gdy dopiero rozpoczyna się własną przygodę w biznesie. W sumie tylko te duże zakłady pracy mogą np. wziąć udział w targach. A tego rodzaju imprezy cieszą się popularnością wśród przyszłych nabywców.

Na targi przychodzą również te osoby, które mniej zaciekawione pozostają dostępnymi towarami bądź usługami, a więcej gadżetami rozdawanymi przez wystawców. Jednakże taki zwykły długopis może stać się świetnym nośnikiem reklamy nawet w rękach przypadkowo obdarowanego człowieka. Nikogo zatem już nie zaskakuje fakt, że całkiem duże pieniądze są przeznaczane na nośniki reklamowe używane w czasie targów budowlanych. Największe i często najlepsze wrażenie na odwiedzających robią systemy wystawiennicze. Powinny być one przygotowane przez profesjonalną agencję reklamową. Pracujący tam specjaliści od marketingu znają się na rzeczy i mogą tak zaprojektować przekaz reklamowy, aby zleceniodawca pozyskał relatywnie duże grono nabywców. Niezwykle istotna bywa wykorzystana kolorystka – odcienie zielni nie powinny znaleźć się na reklamie towarów spożywczych, ponieważ mogą zasugerować klientowi pleśń, np. na chlebie, zakupionym w ubiegłym tygodniu. Pijarowcy zatroszczą się także o to, aby informacje zamieszczone na roll-upach nie były zbytnio obszerne.

Systemy wystawiennicze można zakupić w zestawie. A na taki komplet złożą się przede wszystkim trybunki oraz ścianki wyprodukowane z surowców wtórnych, a na nich zostaną umieszczone loga i slogany reklamowe. Jeżeli impreza ma się odbyć na dworze, to ci bardziej posażni przedsiębiorcy być może na taką okoliczność kupią specjalny namiot wystawowy, który można potem wykorzystać również w trackie innych, nawet prywatnych meetingów.Przygotowane systemy wystawiennicze należy uzupełnić mniejszymi detalami. W czasie corocznych targów niezbędne będą stojaki na foldery – do tej formy reklamy nabywcy już się przyzwyczaili i niekiedy sami o nie pytają. Jeśli w przedsiębiorstwie wyznaczono osobę zajmującą się odpowiadaniem na pytania przyszłych konsumentów, to bez dwóch zdań trzeba zaopatrzyć się w mały gadżet, czyli plastikowy stojak na wizytówki. Jak pokazaliśmy, uczestnictwo w targach wiąże się z dużym wydatkiem, ale na szczęście można go nieco zmniejszyć np. poprzez wypożyczenie niektórych elementów stoiska.