Jak przygotować najbardziej skuteczną promocję restauracji w internecie, by przychodzili do niej klienci? O czym pamiętać?

Wykreowanie właściwej i skutecznej strategii marketingowej w internecie to nie zawsze proste zadanie, szczególne dla właścicieli restauracji, którzy większość czasu oraz zaangażowania inwestują w organizację pracy w lokalu. Wytworzenie profesjonalnego planu może nawet potrwać kilka miesięcy, a jak wiemy ciężko wyszukać tyle czasu.

Tak więc, jak prowadzimy własną restaurację, od razu warto starać się polepszyć sprzedaż. Efektywny marketing (szczegóły w podanym źródle) restauracji to gwarantuje.

Bardzo duże znaczenie ma strona internetowa restauracji. Musi być jak najbardziej przejrzysta oraz czytelna, powinny tam być najważniejsze informacje, jak adres lokalu, numer telefonu oraz aktualne menu. Jak restauracja ma sprzedaż z dowiezieniem jedzenie do klienta, to powinny tam znaleźć się informacje, gdzie i w jaki sposób odbywają się dostawy. Warto też pomyśleć o nowych technologiach, n. interesujące oprogramowanie gastronomiczne do obsługi zamówień internetowych jest w stanie sprawić, że strona internetowa będzie następnym kanałem dystrybucji.

wnętrze restauracji

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Podobnie warto wykorzystać wifi w naszym lokalu, gdy klient loguje się do internetu, to odnajduje naszą stronę, z jakiej może dowiedzieć się kilku praktycznych rzeczy. Taka wifi reklama ma coraz większą liczbę entuzjastów. Warto też wiedzieć, iż zanim klienci poznają stronę internetową naszej restauracji, powinni na początek ją znaleźć. Stąd więc obowiązkowe są właśnie wifi reklama oraz reklama w internecie. Kampanie w wyszukiwarkach perfekcyjnie uzupełniają tradycyjne działania reklamowe, jakie mają ponadto wielką zaletę, czyli zwrot z inwestycji w kampanię jest bardzo dobrze mierzalny. No i przede wszystkim, żeby osiągnąć sukces należy przyciągnąć uwagę odbiorcy. Najlepsze metody to sprawdzone sposoby.

Zachęcać więc należy klientów promocjami oraz ofertami specjalnymi, najkorzystniej w mediach społecznościowych. Niekiedy właśnie w takich miejscach niewielkie kwoty pieniężne oferują najlepsze rezultaty. Pomocne może okazać się przeanalizowanie sprzedaży w lokalu z podziałem na dni tygodnia. Warto sprawdzić, jakiego dnia odnotowujemy najmniejszą sprzedaż. Czy to najlepszy dzień na ofertę promocyjną? Co można z tym zrobić? Odpowiedzi na te pytania mogą pomóc, aby jeszcze ulepszyć marketing restauracji.