Metody promocji znanych sieci supermarketów

W ostatnich latach znaczną popularnością w Polsce cieszą się różnego rodzaju supermarkety. Są to generalnie sklepy o charakterze sieciowym, które funkcjonują w najróżniejszych dziedzinach, od kosmetyków po zabawki dziecięce. Na początku ogromnie często powstawały markety wielkopowierzchniowe, gdzie można było dostać praktycznie wszystko. Ta ich wielobranżowość była traktowana jako zaleta i to ona była zachęcająca dla klientów.

Zakupy, wózek zakupowy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Później jednak moda na takie sklepy zmniejszyła się, za to pojawiły się sklepy odrobinę mniejsze, o asortymencie głównie spożywczym, które również aktualnie są niezwykle popularne. Wyszukując w Internecie hasło „Biedronka gazetki promocyjne” można otrzymać informacje o obecnej ofercie jednego z najpopularniejszych marketów tego typu. Zazwyczaj supermarkety takie poza artykułami spożywczymi mają także stoisko z chemią i kosmetykami, a oprócz tego zmienne oferty na różne artykuły.

Gazetki promocyjneZ pewnością najbardziej popularnym sposobem na reklamowanie produktów wybranego sklepu jest wydawanie gazetek reklamowych. W nich zawarte są informacje o obecnych promocjach oraz proponowane produkty z asortymentu. Aktualnie gazetki promocyjne takie mają coraz atrakcyjniejszą i bardziej wymyślną formę dla namówienia klientów do odwiedzania marketów. Na przykład gazetki te miewają charakter sezonowy, na przykład nagminnie wydaje się je w okresie przedświątecznym, umieszczając tam oferty produktów doskonałych na prezent pod choinkę. Na przykład jeśli chodzi o sklep Lidl, gazetki promocyjne wydaje często i są one bardzo starannie przygotowywane.

Specjalne okazjeDo działań bardzo popularnych ostatnio zalicza się zatrudnianie znanych osób do promowania wybranej firmy. Ten sposób wykorzystuje na przykład sklep Lidl, który zatrudnił znanych kucharzy do reklamy. W ten sposób znane klientom twarze i nazwiska zapraszają do dokonywania zakupów w wybranym sklepie. Poza tym w gazetkach często zamieszcza się przepisy kulinarne na potrawy, które przygotowuje się z towarów oferowanych w danym sklepie. To także zwiększa skuteczność reklamy i przywiązuje odbiorców do marki.