Na czym polega outsourcing działań marketingowych?

Outsourcing najczęściej kojarzy się z księgowością lub usługami informatycznymi. Warto jednak wiedzieć, że coraz większą popularność zdobywa outsourcing działań marketingowych. Takie rozwiązanie mogą stosować również niewielkie firmy (np. sklepy internetowe). Zatem warto sprawdzić, na czym polega marketingowa odmiana outsourcingu …

Przedsiębiorca może skupić się na sprzedaży i rozwoju sklepu

Strategia biznesowa

Autor: tec_estromberg
Źródło: http://www.flickr.com

U podstaw outsourcingu leży słuszne przekonanie, że wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne w sposób lepszy i tańszy mogą realizować pewne zadania. Dzięki rezygnacji z wykonywania niektórych czynności przedsiębiorstwo skupia się na priorytetach. To istotna kwestia dla internetowych sprzedawców, którym obsługa e-sklepu zabiera sporo czasu. Z punktu widzenia takich osób działania marketingowe są jedną z najbardziej czasochłonnych i uciążliwych czynności. Po skorzystaniu z marketingowego outsourcingu sprzedawcy mogą poświęcić więcej czasu na takie ważne działania jak poszukiwanie nowego asortymentu lub wprowadzanie zmian w e-sklepie.

Firmy oferujące outsourcing działań marketingowych zwykle świadczą następujące usługi:

– ogólne zarządzanie marketingiem oraz kierowanie działem marketingu i promocji- zarządzanie marką sklepu i kierowanie marketingiem produktów oraz kategorii produktowych – wsparcie sprzedaży i prowadzenie szkoleń dla pracowników firmy – monitorowanie aktywności reklamowej konkurentów – prowadzenie badań dotyczących popytu i preferencji zakupowych klientów- wysyłka mailingów oraz newsletterów – prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie – aktualizacja treści umieszczanych na serwisie oraz działania z zakresu content marketingu

Ze względu na sporą konkurencję firmy prowadzące outsourcing działań marketingowych kliknij ten adres http://ckim.pl/ oferują również inne usługi. Wiele takich przedsiębiorstw dodatkowo może wykonać inne działania, które są istotne dla sklepów internetowych (np. pozycjonowanie i audyt e-commerce).

Zakres zleconych działań musi być dokładnie sprecyzowany …

Sklep internetowy, który zdecydował się na outsourcing działań marketingowych w ramach podpisywanej umowy musi precyzyjnie określić swoje wymagania. Trzeba również upewnić się, czy firma outsourcingowa bez przeszkód będzie mogła wykonywać swoje zadania. To wymaga przekazania dostępu do poufnych informacji. Właściciel sklepu internetowego powinien dopilnować, aby jego zewnętrzny współpracownik ponosił odpowiedzialność finansową za nienależyte wykonanie umowy.

Przeczytaj więcej informacji, a zobaczysz podobne treści, które zapewne również Cię zaciekawią. Nie wahaj się więc i użyj linku tworzenie stron www kielce!

Przed powierzeniem firmie outsourcingowej większej ilości działań warto najpierw zlecić kilka etapowych czynności (np. przygotowanie jednej kampanii reklamowej).