Jak i po co duże sklepy zachęcają konsumentów do udziału w programach lojalnościowych?

Wiele miejsc czy dużych sklepów namawia nas do wzięcia udziału w naliczaniu różnego typu punktów, które można po jakimś czasie zamienić na przykład na nagrodę rzeczową. Czy taki system rzeczywiście ma służyć konsumentom czy jedynie sklepom sieciowym do monitorowania i analizowania dokonywanych zakupów? Zakłady pracy także organizują różne programy motywacyjne dla swoich podwładnych. Jak to funkcjonuje?

Programy lojalnościowe są całkiem rozpowszechnioną techniką dotarcia do szczególnie ważnych klientów. Zdobywają one chętnych posiadaczy kart poprzez proponowanie pewnej korzyści, która wynika z regularnego korzystania z oferty firmy (rabaty). Jest dużo powodów, dla jakich sklepy decydują się na prowadzenie programów lojalnościowych (dowiedz się więcej). Zwykle do rozpoczęcia tego typu działań promocyjnych skłania czujna konkurencja w branży. Po prostu rynek jest dość przesycony i sporo firm posiada nieróżniące się od siebie oferty.

program lojalnościowy

Autor: GoMobi.pl
Źródło: http://gomobi.pl

Wyraźnie widoczne jest też zmęczenie klientów klasyczną reklamą. Mniej tv, radio bez reklam, programy blokujące reklamy w internecie – tradycyjna reklama już nie przynosi efektów. Podstawowe cele, które mają programy lojalnościowe, to zdobycie klienta i przyzwyczajenie go do firmy. Dodatkowymi atutami programów jest przyciągnięcie kolejnych klientów i zbieranie bezcennych informacji o nich. Jeżeli spółka chce budować długotrwałe relacje z klientem, program powinien być dokładnierozplanowany. Należy wnikliwie rozważyć opcje, jakimi się dysponuje oraz założyć realistyczne cele, które firma jest w stanie uzyskać dzięki programowi.

Możliwości na przyciągnięcie personelu także jest wiele. Pracodawcy, przekonani o tym, że nic w taki sposób nie motywuje do bardziej intensywnej pracy, jak ciepły posiłek w trakcie dnia, zapewniają swoim podwładnym kupony żywieniowe czy też karty zniżkowe do różnych jadłodajni. Taki program motywacyjny – zniżki w restauracjach – obejmuje naprawdę wiele punktów gastronomicznych (zapoznaj się z ofertą PRO.FILL). Jednakże jeśli przyjrzymy się bliżej – bilety do kina dla kinomaniaków czy też karty sportowe to również program motywacyjny.

Korzyści wynikające z programów lojalnościowych mogą być bardzo różne. Zwykle mają postać rabatów czy nagród. Są również benefity budujące więź z klientem. Bez względu na to, do których potrzeb konsumentów sklep będzie się ustosunkowywać, największe korzyści, to te niepowtarzalne, z których nikt do jak dotąd nie skorzystał przy tworzenia programu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*