Jak zgodnie współpracować w firmie?

Porozumiewanie się pomiędzy ludźmi – pozornie sprawa banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rano po wieczorny pacierz się komunikuje. Od najprostszych powitań w stylu „dobry wieczór”, po złożone informacje na przykład o własnych uczuciach. Robimy to wszystko intuicyjnie, nieomal się nie zastanawiając. O ile w osobistych kontaktach można sobie przyzwolić na dowolność, wolność a nawet nieporozumienia w tym temacie, to w relacjach służbowych żąda się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Niewątpliwie jednym ze elementów nadmienionych pojęć jest sztuka komunikowania się z klientami w sposób przede wszystkim efektywny.

komunikacja

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com
Poniektórzy z nas mają doskonale rozwiniętą inteligencję emocjonalną. Im nie konieczne są profesjonalne treningi z zagadnień komunikacji. Gros z nas jednakże żeby efektywnie reprezentować firmę na zewnątrz musi nauczyć się paru rzeczy.

Jeśli szukasz czegoś szczególnie porywającego na poruszany tutaj temat, to kliknij i sprawdź tekst (https://www.bscav.eu/oferta/oswietlenie/) tamtego tekstu!

Przeważnie jasno artykułować swe oczekiwania (bez zdradzania zbytecznej złości), umiejętności słuchania naszego adwersarza jak też odnajdowania wspólnych punktów stycznych tak, aby każda ze stron miała poczucie wygranej. Kursy pod tytułem „Szkolenia Komunikacja” na pewno realizowane winny być w działach firmy odpowiadających za kontakty z kontrahentami, a zatem w wydziale zaopatrzenia, sprzedaży czy marketingu. Nie jest to jednakże jedynie właściwością tych właśnie działów (wszystko co powinieneś wiedzieć o szkoleniach z komunikacji).

Bardzo istotne są takie umiejętności również u menadżerów wyższego i średniego szczebla. Treningi z zakresu komunikacji przydadzą się na pewno w czasie negocjacji. Podczas takich szkoleń kierownik bądź dyrektor może dowiedzieć się (bądź sobie przypomni) jak wygląda mowa ciała – zarówno własnego jak i przeciwnika – w negocjacjach. Nauczą się oni wychwytywać oraz efektywnie reagować na zakamuflowane komunikaty adwersarzy, a również panować w znacznym stopniu nad własnymi emocjami.

Z pewnością ciekawią Cię inne newsy (https://www.bhpprofesjonalnie.pl/szkolenia-bhp-nadarzyn/). Z przyjemnością namawiamy Cię do naszego nowego wpisu, który dla Ciebie opracowaliśmy. Trzeba tylko wejść w link.

Podobne umiejętności mogą w sposób znaczący wpływać zysk firmy nie tylko poprzez zdobyte umiejętności efektywniejszych negocjacji lub kontaktów z klientelą. Dodatkowo wpływają one dodatnio na stosunki wewnątrz firmy. Lepiej komunikujący się pracownicy to bardziej skuteczna współpraca, a w efekcie wyższa jakość pracy oraz zdolność produkcyjna pracowników (przeczytaj więcej na