Komputeryzacja w analizie wymagań konsumenta

W ekonomii doby globalizacji już nie jest najistotniejsze zdobycie tworzyw i wyprodukowanie artykułów. Praktycznie bez problemu da się z dowolnego punktu na świecie sprowadzić potrzebne materiały bądź odszukać miejsce gdzie da się tanim sposobem wytwarzać. Nie przypadkowo ogromna część tego co kupujemy w Europie – telefony , laptopy bądź pozostały ekwipunek kupowany lub wykorzystywany w Europie montowany został w krajach tak zwanego trzeciego świata.

CRM

Autor: Wes Schaeffer
Źródło: http://www.flickr.com

Przyczyna jest prosta, w krajach tych wykonalne jest niedrogie składanie nawet najbardziej nowoczesnych produktów. Nawet wziąwszy pod uwagę konieczność ponoszenia dużych kosztów na inwestycję w infrastrukturę, wziąwszy pod uwagę różność cen opłaca się to globalnym koncernom. Tym bardziej, iż współczesny nabywca pożąda nowinek zachowując się trochę jak małe dziecko. I w ten sposób docieramy do najważniejszego elementu wszelkiego przedsięwzięcia, mianowicie klienta. To wokół niego – podług najświeższych trendów marketingu – obraca się biznes. Konsument jest najważniejszy i to od najwcześniejszych stadiów produkcji, nawet na poziomie planowania.

Powstaje naturalnie pytanie – skoro nabywca jest głównym czynnikiem postępowania biznesowego jakim sposobem uzyskać konieczne nam o nim informacje? Przecież ani dyrektor ani dział marketingu nie potrafią odczytywać w myślach nabywców… Niemniej jednak podstawowym zadaniem przedsiębiorcy jest odpowiadanie na potrzeby użytkownika.

Wiedz, że nasze linki kierują tylko do najbardziej interesujących portali, na których odnajdziesz tylko wartościowe wiadomości.

W dobie komputeryzacji monitorowaniem danych o potrzebach i oczekiwaniach konsumenta trudnią się wyspecjalizowane narzędzia komputerowe przeznaczone do analizowania zwyczajów klienta. Jak łatwo się domyślić programy typu CRM w chmurze dzielą się danymi z poszczególnymi sekcjami zakładu.

CRM

Autor: Phylogeny Figures
Źródło: http://www.flickr.com

Obieg informacji zachodzi zazwyczaj pomiędzy oddziałem sprzedaży, działem reklamy a oddziałem serwisowym, bądź równoważnym serwisowemu. Na skutek informacji CRM w chmurze wygodnie może współdziałać rozległa sieć sprzedażowa z sekcją reklamy. Ważkie to jest szczególnie wtedy, gdy obszar naszej działalności jest rozległy, obejmuje państwo czy jest międzynarodowy. Wówczas wygodna i szybka rotacja informacji o klientach staje się nieodzowna. Należycie zanalizowane dane o użytkowniku są gwarancją zysku.