
Może to zdziwić, ale przed takowym problemem staje także handlowiec. Jego zadaniem jest sprzedaż, jednak w warunkach dużej konkurencji wcale to nie jest takie łatwe. Oczywiście nie jest to sprawa beznadziejna. Zawsze możemy coś zdziałać. Wykorzystuje się do tego celu wszelkie możliwe środki dotarcia z informacją do klientów. Najbardziej bodaj tradycyjnym jest promocja. W wyselekcjonowanych przez nas miejscach stoi wynajęty przez nas człowiek i częstuje wyrobami jakie pragniemy zbyć. Klient tajemniczy klient ankieta w ów sposób zapoznaje się z naszą propozycją i być może przy dokonywaniu zakupów postanowi nabyć nasz produkt.
Trudno jednak w ten sposób promować przykładowo auto czy telefon komórkowy. To przecież nie wędlina jakiej kawałek można podzielić na mniejsze i przekazać klientowi do spróbowania. Można jednak naszą działalność i towar wypromować w odmienny sposób. Przychodzi nam tu z pomocą loteria promocyjna, gdzie istotną rolę odgrywa zakup bazy danych.
Częstokroć spotykaną jej formą jest losowanie kuponów do których uprawniony jest klient (kliknij w link) po dokonaniu zakupów na z góry wyznaczoną kwotę. Dobrze przygotowana loteria promocyjna pozwala nam w pewnym sensie „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony mamy możliwość przyrostu sprzedaży znanych już artykułów (paragon na określoną kwotę) i równocześnie zawiadomimy naszych klientów o nowym produkcie, który może być główną nagrodą.
Poinformowaliśmy już naszych klientów o tym iż mamy doskonały towar. Czy na tym kończą się nasze starania? Niestety nie możemy spocząć na laurach, teraz musimy zatrzymać naszych konsumentów na dłużej. Rzecz jasna nic tak nie potrafi zatrzymać jak dobra jakość artykułu oraz fachowa, sympatyczna obsługa. Można jednak trochę wzmocnić wynik przez programy lojalnościowe. Szczególnie znaczącym narzędziem są programy lojalnościowe w branży telefonicznej, gdzie towar jest nieuchwytny.