Wizytówka jest ważnym elementem wizerunku każdego przedsiębiorcy. Co musi znaleźć się na profesjonalnej wizytówce? Okazuje się, iż wybór nie jest taki prosty jak może sie wydawać, gdyż na tym małym kartoniku musimy umiejętnie przekazać informacje dla klientów czy partnerów biznesowych.
Wizytówka może pełnić wiele funkcji – pozwolić na przedstawienie się drugiej osobie, poinformować ją kim jesteśmy, jakie zajmujemy stanowisko, czym zajmuje się nasza firma, jakie mamy umiejętności. To jak wygląda wizytówka może mieć wpływ na to jak inni postrzegają naszą firmę. W związku z tym trzeba dobrać wizytówkę do wizerunki jaki chcielibyśmy prezentować na rynku. Można pomyśleć, iż to jedynie mała karteczka… ale wybór jest ogromny, począwszy od materiałów, po rozmiary, czcionki oraz metody drukowania.
W obecnych czasach dalej podstawowym tworzywem, z jakiego wykonuje się wizytówki jest papier. Jednakże może być on gładki bądź ozdobny, na przykład błyszczący. I tu już trzeba mieć na uwadze, by dostosować wygląd papieru do tego jak chcemy być postrzegani. Oczywiste jest, że przykładowo radca prawny powinien wybrać matowy papier, tak aby wzbudzać zaufanie, natomiast gdy chodzi o wizytówki fryzjerskie możemy wybrać coś bardziej oryginalnego, by podkreślić naszą kreatywność.
Interesujące dane na opisywany wątek poczytaj tutaj tutaj. Jest w tamtym miejscu dużo ciekawych informacji, które okażą się niezwykle wciągające.
Można także odejść od papieru na rzecz innego tworzywa, które kojarzy się z naszą firmą. Przykładowo drewno będzie właściwe dla stolarza, a plastik dla przedsiębiorcy produkującego wyroby z tego właśnie tworzywa. Taka wizytówka na pewno będzie ciekawa dla osoby, której zostanie wręczona, a tym samym zostanie zapamiętana. Kolejnym ważnym wyborem jest dobór czcionki. Współczesna poligrafia daje niemal nieograniczone możliwości co do wyboru czcionki, jednakże niektóre style nie przystoją w pewnych zawodach i nie można również przesadzać z wyborem. Lepiej jest ograniczyć się do jednej bądź dwóch rodzajów oraz kolorów czcionki.
Autor: Viktor Rosenfeld
Źródło: http://www.flickr.com
Umiar trzeba także zachować w ilości informacji jakie chcemy umieścić na na naszej wizytówce. W przypadku klasycznej wizytówki osobistej wystarczy umieścić imię i nazwisko oraz dodatkowe informacje kontaktowe (adres, e-mail, telefon). W niektórych przypadkach dobrze jest także umieścić tytuł naukowy.
Natomiast wizytówka służbowa powinna zawierać logo, imię, nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe, rodzaj działalności i adres strony internetowej, na której będzie można znaleźć pozostałe informacje.
Ważny jest również sposób wyróżnienia informacji, np. jeżeli chodzi o wizytówki taxi najważniejsza informacją dla klienta będzie numer telefonu, a zatem warto stworzyć wizytówkę tak, aby był on najbardziej zauważalny. W innych branżach ważniejszy może się okazać adres siedziby, tak by klient mógł do nas trafić bez trudu i skorzystać z usługi.