Zabiegaj o klienta – Zbudowanie korzystnej relacji z klientem

Utrzymywanie udanej relacji z klientem jest dla firmy trudnym wyzwaniem. Działania stosowane przez przedsiębiorstwa do zintensyfikowania sprzedaży, w dłuższej perspektywie nie zapewniłyby im wymiernych skutków. Strategicznym celem jest wykreowanie trwałych i odpornych na rynkowe wyskoki relacji konsument-firma.

lojalność

Autor: Morten Liebach
Źródło: http://www.flickr.com
Aby to osiągnąć przedsiębiorstwa sukcesywnie wykorzystują w swych działaniach programy lojalnościowe. Znawcy od marketingu wcielają „w życie” firmy szereg analiz mających intensyfikować i utrwalić powiązanie ze stałym klientem. Rzetelna analiza środowiska, sondowanie i pytania klientów o ich rzeczywiste problemy oraz wszelkie niedoskonałości służą jednemu – czerpaniu dalej obopólnych korzyści.

Strategie motywacyjne są mieszanką narzędzi doraźnie marketingowych (reklama, viral marketing, promocja) z czynnościami komunikacyjnymi. Te ostatnie bazują na zarządzaniu, ale wykorzystują przy tym dwukierunkową komunikację. Przy udanej wsparcie sprzedaży panuje zaś przekaz w jedną stronę – łap okazję! chwytaj to! jedyna taka okazja! itp. Warunek komunikacyjny wymaga więcej poświęcenia – nie tylko pieniędzy, ale i czasu, zdrowia.

Efekty też przychodzą później. Postawienie na specjalistyczne kursy z certyfikatem – a jest łatwo takie wyszukać – nie musi się zwrócić, a już na pewno nie od razu.

Chodź tutaj oraz zobacz dodatkowe informacje w odniesieniu do omawianego postu. Znajdziesz tam zbliżone publikacje, które zapewne Cię zafascynują.

Największym z błędów „motywacyjnych” inwestorów jest oczekiwanie natychmiastowych zysków i uznania klientów za zdobytych. To drugie buduje się latami i nie kończy się na

lojalność

Autor: Robert S. Donovan
Źródło: http://www.flickr.com

wybranej kampanii lojalnościowej. Dużo zależy od motywowania się wewnątrz – spuszczenie z tonu na początku drogi albo przy pojawiających się niepowodzeniach nie pozwoli na wyciągnięcie wniosków, a kondycja firmy pozostanie taka sama jak nie słabsza.

Motywacyjne programy wiążą się z pragmatycznym wizjonerstwem. Prezes firmy, decydującej się na wdrożenie strategicznej, długofalowej „motywacji”, musi rozumieć sprawę ryzyka i środków jakie program będzie obejmował. Cała kadra, nieważne czy sklepu, czy ochroniarskiej itp. dostaje swoiste instrukcje.
Sukcesu nie zbuduje się na sztucznym przekonaniu pracowników, że ich usługi, produkty są dobre, a ty powinieneś je polecać i chwalić. Sukces firmy na zewnątrz jest ściśle powiązany z udanymi relacjami wewnątrz.